Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Θεμελιώδη στοιχεία τεχνικής θερμοδυναμικής, καταστατικά μεγέθη, καταστάσεις νερού και ατμού, καύση, βασικές εξισώσεις καύσης, υπολογισμοί παροχής αέρα καύσης, σύσταση καυσαερίων, παραγωγή CO2, καύσιμα, τύποι καυστήρων, περιγραφή και λειτουργία ατμοπαραγωγών, ισοζύγια ενέργειας σε εναλλάκτες και λέβητες, μετάδοση θερμότητας σε βασικά τμήματα του ατμοπαραγωγού, καπνοδόχος, υπολογισμός σημείου δρόσου καυσαερίων, δίκτυα σωληνώσεων ατμού, στοιχεία δικτύων ατμού, υπολογισμοί απωλειών πίεσης, θερμότητας, ατμοπαγίδες, δίκτυα συμπυκνωμάτων, κατασκευαστικά στοιχεία δικτύων, επεξεργασία νερού για χρήση σε ατμολέβητες, κανονισμοί ασφαλείας λειτουργίας ατμολεβήτων, βασικές αρχές λειτουργίας ατμοστροβίλων, υπολογισμός ροής σε πτερυγώσεις, τρίγωνα ταχυτήτων, θερμοδυναμικός υπολογισμός, στρόβιλοι δράσης και αντίδρασης, υπολογισμός βαθμού απόδοσης στροβίλου, κύκλοι παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κύκλος RANKINE, ισοζύγια ενέργειας σε κύκλους παραγωγής ισχύος, υπολογισμός του βαθμού απόδοσης, μέθοδοι βελτίωσης του βαθμού απόδοσης, εναλλακτικές μέθοδοι παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μελλοντικές κατευθύνσεις.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Ο στόχος είναι οι φοιτητές να μπορούν:

1. Να καθορίζουν τα όρια ενός όγκου ελέγχου και να κάνουν ισοζύγια ενέργειας στα όριά του.
2. Να υπολογίζουν τη στοιχειομετρία ενός μίγματος αερίων ή άλλων καυσίμων εφόσον γνωρίζουν το χημικό τους τύπο.
3. Να μπορούν από τη στοιχειομετρία να υπολογίζουν την ανάγκη σε αέρα και τα παραγόμενα καυσαέρια.
4. Να υπολογίζουν την αδιαβατική θερμοκρασία καύσης.
5. Να κάνουν ισοζύγιο ενέργειας σε λέβητα.
6. Να σχεδιάζουν μονογραμμικά κυκλικές διεργασίες παραγωγής έργου με ατμό.
7. Να υπολογίζουν τις παραμέτρους του ατμού σε κυκλικές διεργασίες.
8. Να υπολογίζουν τα ισοζύγια ενέργειας σε κυκλικές διεργασίες.
9. Να υπολογίζουν το βαθμό απόδοσης σε ισχύ κυκλικών διεργασιών.
10. Να αναπαριστούν σε διάγραμμα Τ,S κυκλικές διεργασίες
11. Να έχουν ευχέρεια στη μετατροπή μονάδων
12. Να μπορούν να χειριστούν τους πίνακες ατμών.
13. Να μπορούν να συνδυάσουν δημιουργικά τα παραπάνω.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Σημειώσεις μαθήματος

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Όχι