Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Θεωρία και Ασκήσεις  Πράξεις:

  • Εισαγωγή στην επιχειρηματική ηθική και την κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων
  • Η έννοια της ηθικής στο πλαίσιο της οικονομίας και των επιχειρήσεων
  • Η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων
  • Η διαχείριση των επιχειρηματικών συμμετόχων (stakeholder)
  • Εισαγωγή στην ηθική φιλοσοφία
  • Η λήψη «ηθικών αποφάσεων» στις επιχειρήσεις
  • Τρόποι ανάπτυξης της εταιρικής ευθύνης στις επιχειρήσεις: Οι αξίες και η αποστολή της επιχείρησης
  • Τρόποι ανάπτυξης της εταιρικής ευθύνης στις επιχειρήσεις:: Προγράμματα ηθικής και ο κώδικας δεοντολογίας
  • Μέτρηση και αξιολόγηση της εταιρικής ηθικής και κοινωνικής ευθύνης
  • Η εταιρική διακυβέρνηση (corporate governance)
  • Η εταιρική ευθύνη στο πλαίσιο της αγοράς: οι σχέσεις με τους πελάτες και τους ανταγωνιστές
  • Η εταιρική ευθύνη στο πλαίσιο της οργάνωσης: οι σχέσεις με τους εργαζόμενους
  • Η σχέση της επιχείρησης με το κράτος, τις τοπικές κοινωνίες και το φυσικό περιβάλλον.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να αναλύσει τις έννοιες της επιχειρηματικής  ηθικής και της κοινωνικής ευθύνης των επιχειρήσεων στη σύγχρονη πραγματικότητα, που περιλαμβάνει ετερόκλητες απαιτήσεις, όπως την ανάγκη οικονομικής αποδοτικότητας και την υποχρέωση ηθικής και κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς. 
  • Να καταδείξει τη στρατηγική σημασία της κοινωνικά υπεύθυνης και ηθικής συμπεριφοράς για τη επιτυχία των επιχειρήσεων.
  • Να ευαισθητοποιήσει τους φοιτητές σε θέματα ηθικής και κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς από τις επιχειρήσεις, είτε ως αποδέκτες της δράσης των επιχειρήσεων (π.χ. καταναλωτές), είτε ως μελλοντικά στελέχη/ εργαζόμενοι επιχειρήσεων. 

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

OXI

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Φραγκίδης Γ., «Σημειώσεις για το Μάθημα Επιχειρηματική Δεοντολογία»,  Σέρρες 2003.
  • Θανόπουλος Γ., «Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία», εκδ. Interbooks, 2009.
  • Βαξεβανίδου Μ., «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», εκδ. Σταμούλη, 2011.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Carroll Α.Β., Buchholtz Α.Κ., «Business & Society: Ethics and Stakeholder Management», South-Western Pub; 5th edition, 2002
  • Ferrell O. C., Fredrich J., Ferrell L., «Business Ethics: Ethical Decision Making and Cases», Houghton Mifflin College Pub., 5th edition 2001.
  • Post J.E., Lawrence A.T., Weber J., «Business & Society: Corporate Strategy, Public Policy, and Ethics», McGraw-Hill/Irwin Pub. 10th edition, 2001
  • Boatright J.R., «Ethics and the Conduct of Business», Prentice Hall Pub, 4th edition, 2002.
  • Kotler P.  and Lee N., “Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη”, εκδ. Economia Publishing, 2009.  
  • Moon C. and Bonny C., “Ηθική των Επιχειρήσεων», εκδ. Κέρκυρα, 2004.
  • Πελεγρίνης, Θ., «Ηθική Φιλοσοφίας», Ελληνικά Γράμματα, 1997.
  • Δραγώνα-Μονάχου Μ, «Σύγχρονη Ηθική Φιλοσοφία»., εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 1995.