Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Εισαγωγή - Βασικές έννοιες διαχείρισης επιχειρηματικών λειτουργιών και διαδικασιών
  • Ανταγωνιστικότητα, Στρατηγική Θέση και Στρατηγική Επιχειρησιακών Λειτουργιών
  • Μοντελοποίηση επιχειρήσεων.
  • Ανάλυση επιχειρηματικής αξίας.
  • Ανάλυση τυπικών επιχειρηματικών μοντέλων.
  • Σχεδιασμός και επιλογή διαδικασιών
  • Διαδικασίες σχεδιασμού και ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών
  • Διαδικασίες διαχείρισης παραγγελιών

Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης και σχεδιασμού επιχειρηματικών διαδικασιών: ανάλυση και σχεδιασμός στόχων (Goal models), ανάλυση και σχεδιασμός λειτουργιών (Use Case models)  και ανάλυση και σχεδιασμός διεργασιών (BPMN).

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να εισάγει έννοιες μοντελοποίησης, ανάλυσης και σχεδιασμού επιχειρηματικών διαδικασιών και να εξηγήσει τη σημασία τους για την ανάλυση της πρότασης αξίας της επιχείρησης προς τον πελάτη, την κατανόηση και τη βελτίωση του επιχειρηματικού μοντέλου και τον ανασχεδιασμό των εφαρμοζόμενων επιχειρηματικών διαδικασιών.
  • Να παρουσιάσει μεθοδολογίες και τεχνικές για την μοντελοποίηση, την ανάλυση και το σχεδιασμό των επιχειρηματικών διαδικασιών.
  • Να θεμελιώσει την ανάλυση και σχεδιασμό των επιχειρηματικών διαδικασιών ως βασικό στοιχείο του έργου των διοικητικών στελεχών.

 

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα: Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίζουν και να αξιολογούν την πρόταση αξίας της επιχείρησης προς τον πελάτη.
  • Να γνωρίζουν βασικές έννοιες ανάλυσης και σχεδιασμού επιχειρηματικών διαδικασιών και επιχειρηματικής μοντελοποίησης.
  • Να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν τεχνικές ανάλυσης απαιτήσεων και σχεδιασμού επιχειρηματικών διαδικασιών και επιχειρηματικής μοντελοποίησης.
  • Να γνωρίζουν τεχνικές συλλογής στοιχείων και τεκμηρίωσης των επιχειρηματικών διαδικασιών.
  • Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των επιχειρηματικών μοντέλων, να αναγνωρίζουν προβληματικές περιοχές της επιχειρηματικής λειτουργίας και να προτείνουν διορθωτικές ενέργειες και βελτιώσεις.

Να διαχειρίζονται σύνθετες έννοιες αναφορικά με την καινοτομία του επιχειρηματικού μοντέλου.   

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

 

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

. Γραπτή τελική εξέταση (100%)

Περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή αντιστοίχισης εννοιών

-     Ερωτήσεις εφαρμογής γνώσεων (με βάση σύντομη αναφορά προβλήματος/ μελέτη περίπτωσης)

-  Ερωτήσεις ανάπτυξης επιχειρημάτων  και επίλυσης προβλημάτων (με βάση αναλυτική μελέτη περίπτωσης)

 

ΙΙ. Εργασίες (συμπληρωματικά του βαθμού)

  1. Εργασία ανάπτυξης επιχειρηματικού μοντέλου.
  2. Παρουσίαση μελέτης περίπτωσης αναφορικά την ανάπτυξη καινοτομίας επιχειρηματικού μοντέλου (π.χ. νέο προϊόν/ υπηρεσία, νέες αγορές, νέες διαδικασίες ).

 

Τα κριτήρια αξιολόγησης της τελικής γραπτής εξέτασης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και περιγράφονται στο φύλλο των θεμάτων.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών εξηγούνται στους φοιτητές κατά την παροχή οδηγιών και επεξηγήσεων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Φραγκίδης Γαρύφαλλος

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Osterwalder A. and Pigner Y., «Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers», Wiley, 2010.
  • Kaplan Saul, The Business Model Innovation Factory: How to Stay Relevant When The World is Changing, Wiley, 2012
  • Νάντλερ Ντ. Α. και Τούσμαν Μ. Λ., «Η αρχιτεκτονική της επιχείρησης», εκδ. Καστανιώτη, 2005.
  • Harvard Business Review on Rebuilding Your Business Model, Harvard Business Review Press, 2011
  • Λασπά Χ, «Διαχείριση διαδικασιών, Θεωρία και πράξη σε επιχειρήσεις και νοσοκομεία», εκδ. Κριτική, Αθήνα, 2007.
  • Dennis Α., Wixom B.H., and Tegarden B.H., «Ανάλυση & Σχεδιασμός Συστημάτων με τη UML 2.0: Μια Αντικειμενοστραφής Προσέγγιση», εκδ. Κλειδαριθμος, 2010.
  • Fowler Μ, Scott Κ., «Εισαγωγή στη Uml: Συνοπτικός Οδηγός της Πρότυπης Γλώσσας Μοντελοποίησης Αντικειμένων», εκδ. Κλειδαριθμος, 2006.