Περιεχόμενο μαθήματος
- Ιστορικό και έννοια της Στρατηγικής
- Συσχέτιση της Στρατηγικής με άλλες μορφές σχεδιασμού
- Σχέσεις της Στρατηγικής με το Marketing
- Ευθύνη του Στρατηγικού Σχεδιασμού – Απόρρητο
- Εκτίμηση Επιχειρηματικού Κινδύνου
- Τεχνικές Σχεδιασμού – αντικείμενο του σχεδίου
- Στρατηγικά Ενδεχόμενα
- Το μοντέλο Ansoff
- Το μοντέλο BCG
- Το μοντέλο των VC
- Στρατηγικές Ενότητες
- Αξίες της Επιχείρησης
- Όρια Στρατηγικού Σχεδιασμού
Μαθησιακοί στόχοι
Να κατανοήσουν οι φοιτητές τη διαφορά μεταξύ προγραμματισμού και στρατηγικής, ιδιαίτερα σε ότι αφορά:
Τους φορείς κατάστρωσης της στρατηγικής
Την εχεμύθεια που περιβάλλει τις στρατηγικές
Την ανεξαρτησία της στρατηγικής από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση.
Τις στρατηγικές επιλογές που αντιστοιχούν σε επενδυτικό επίπεδο.
Να διακρίνουν το στρατηγικό σχεδιασμό από την τακτική, την πολιτική και τη δημόσια εικόνα μιας επιχείρησης.
Με την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
Να καταστρώνουν εκθέσεις απευθυνόμενες προς τους επενδυτές, σχετικές με την ανταγωνιστική θέση της επιχείρησης.
Να συντάσσουν εισηγήσεις εφαρμογής διαφόρων μοντέλων επιλογής στρατηγικής και να τις αιτιολογούν.
Να συντάσσουν εκθέσεις σχετικές με τις στρατηγικές ενότητες μιας επιχείρησης και να εισηγούνται μια μεθοδολογία αξιολόγησής τους.
Να καταγράφουν ένα στρατηγικό σχέδιο που να αντανακλά τους στόχους των επενδυτών.
Να συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης, σχετικές με την επενδυτική εξέλιξη μιας ομάδας επενδυτών (συνενώσεις, διασπάσεις, εξαγορές, εξαπλώσεις, συρρικνώσεις κλπ).
Βιβλιογραφία
- Θερίου Νικόλαος, Στρατηγική Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κριτική (ΕΥΔΟΞΟΣ 11777)
- Παπαδάκης Βασίλειος, Στρατηγική Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπειρία, (ΕΥΔΟΞΟΣ: 12518863)
- Βιβλίο [12508233]: Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, Johnson Gerry, Scholes Kevan, Whittington Richard
Προαπαιτούμενα
Όχι