Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Εννοιολογικός προσδιορισμός επικοινωνίας/ οργανωσιακής επικοινωνίας
  2. Η διαδικασία της επικοινωνίας
  3. Μέσα επικοινωνίας
  4. Στρατηγικός σχεδιασμός οργανωσιακής επικοινωνίας
  5. Άμεση και έμμεση επικοινωνία
  6. Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία
  7. Εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία
  8. Τυπική και Άτιμη Επικοινωνία
  9. Παθολογία και τρόποι βελτίωσης της επικοινωνίας
  10. Διαχείριση κρίσεων

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Το μάθημα «Επιχειρησιακή Επικοινωνία» επιδιώκει να διασαφηνίσει στους φοιτητές τους τρόπους με τους οποίους ένας εργαζόμενος, ένα στέλεχος ή μια επιχείρηση ή οργανισμός μπορεί να επικοινωνήσει με το κοινό, σε διαπροσωπικό ή μαζικό επίπεδο, προκειμένου να επιτύχει τους επαγγελματικούς του σκοπούς.

Η ύλη του μαθήματος έχει ως στόχο να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν οι φοιτητές με την ανθρώπινη – κοινωνική επικοινωνία και, κυρίως, την επιχειρησιακή επικοινωνία. Επίσης επιδιώκει να μάθουν οι φοιτητές τρόπους και τεχνικές με τους οποίους τα στελέχη ενός οργανισμού επικοινωνούν αποτελεσματικότερα και επιλύουν προβλήματα στο πλαίσιο λειτουργίας ενός οργανισμού.


Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τις έννοιες της ανθρώπινης-κοινωνικής και επιχειρησιακής επικοινωνίας
  • Διακρίνουν τα χαρακτηριστικά των μέσων επικοινωνίας, καθώς και τα κριτήρια επιλογής τους, και να είναι σε θέση να αξιολογούν ποια από αυτά θα χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους ανάλογα με την περίσταση
  • Κατανοούν τη σημασία της στρατηγικής σκέψης της επικοινωνίας για την επιτυχία ενός οργανισμού και να αναπτύσσουν ένα στρατηγικό σχέδιο επικοινωνίας
  • Διακρίνουν τις βασικές μορφές της επικοινωνίας και τα χαρακτηριστικά τους (διαπροσωπική - μαζική, άμεση – έμμεση, λεκτική – μη λεκτική, εξωτερική – εσωτερική, τυπική – άτυπη) και να αξιολογούν σε ποιες περιπτώσεις και με ποιους τρόπους θα πρέπει να εφαρμόζονται από μια επιχείρηση ή έναν εργαζόμενο
  • Αντιλαμβάνονται τους τρόπους αντιμετώπισης μιας επικοινωνιακών κρίσης ή διαφόρων εσωτερικών αντιπαραθέσεων σε έναν οργανισμό και να κρίνουν με ποιους τρόπους θα τις επιλύσουν

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Κοτζαϊβάζογλου, Ι. και Πασχαλούδης, Δ. (2002). Οργανωσιακή επικοινωνία. Αθήνα: Πατάκης.
  • Μπόγκα-Καρτέρη, Κ. (2005). Επικοινωνία, Ανθρώπινη/Επιχειρησιακή. Θεσσαλονίκη: University Studio Press
  • Σταμάτης, Γ. (2007). Ολοκληρωμένη Στρατηγική Επικοινωνία. Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλη.
  • Φαναριώτης, Π. (2010). Επιχειρησιακή Επικοινωνία. Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλη.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ